ESPOR NEDİR?
Türkiye’de 2018 yılı itibariyle federasyonu kurulmuş olan, elektronik sporun kısaltması olarak literatürde yer edinmiş bir spor branşıdır. Dijital ortamda bilgisayar, telefon, tablet, oyun konsolları gibi araçlar üzerinden, skor ya da puan üretmeye yönelik, sınırları ve kuralları belirli olan, rekabete dayalı sanal oyunların spor etiği ve normlarına uygun oynanması olarak tanımlanmaktadır.
ESPOR EĞİTİMİNDE SENİ NELER BEKLİYOR?
2021 Yılı itibariyle Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından yürütülen Espor Eğitimi Projesi, Espor ekosistemi içerisinde kamusal alanın oluşturulmasıyla sporcu adaylarının dijital yetkinliklerinin artırılması ve güvenli alanların oluşturulması fırsatı sağlamaktadır.
Valorant, League of Legends, EAFC, PUBGM gibi oyunlarda sporcu adayları bireysel ve takım antrenmanlarına katılarak profesyonel sporcu olma yolunda gelişimlerini sürdürmektedir.
Espor Eğitimi, sosyal ve sanal bileşenlerin bir araya gelmesiyle ortaya çıkan multidisiplinel bir anlayışla farklı alanlarda eğitim hizmeti fırsatı sunmaktadır;
Oyunculuk: Oyun içi dinamiklerin ve rollerin öğretildiği, bireysel ve takım antrenmalarına yönelik taktik ve teknik bilgilerin detaylı olarak anlatıldığı ve analiz edildiği modüldür. Oyuncu adayları, bilgisayar bileşenlerinin efektif kullanılması, oyun içi mantık ve refleks geliştirme gibi alanlarda eğitim süreçlerine dahil olmaktadır.
Koçluk ve Takım Yönetimi: Espor içerisinde bulunan takım sporlarında oyun içi liderler( In Game Leader) dışında koçların etkisi oldukça fazladır. Harita analizleri, kadro yapılanması, sporcu gelişimi ve diyaloğu, takım motivasyonu gibi başlıklarda koç adayları başarı odaklı eğitimler almaktadır.
Psikoloji: Sosyal iletişim ve etkileşimin sanal olarak sürdürüldüğü Espor oyunlarında, sporcuların mental sağlığının korunması, sosyal becerilerin iyileştirilmesi, fanatizm ve savurganlık gibi duyguların sporcu üzerindeki negatif etkilerinin azaltılması üzerine verilen eğitimlerdir.
Beslenme, Diyetetik ve Fizyoterapi: Fiziksel hareketin oldukça kısıtlı olduğu Espor branşı içerisinde, sporcu sağlığının korunması önem arz etmektedir. Uyku ve beslenme programları, fiziksel hareket, antrenman programları, kas ve kitle endeksi yönetimi gibi alanlarda sporcu sağlığının korunması ve iyileştirilmesi üzerine yapılan çalışmaları kapsamaktadır.
Tasarım, Sosyal Ağ Oluşturma ve Pazarlama: Espor ekosistemi içerisinde sporcu ve koçlar dışında gençlerin kariyer gelişimini destekleyecek birçok fırsat bulunmaktadır. Görsel etkileşimin ve sanal paylaşımın yüksek olduğu platformlar içerisinde, görsel tasarım, marketing, networking, kurgu ve düzenleme gibi alanlarda gençlerin dijital becerilerini artırmak ve mesleki oryantasyon süreçlerini hazırlamak üzere verilen eğitimlerdir.
ESPOR EĞİTİMLERİNE NASIL KATILABİLİRİM?
Türkiye’de 2024 yılı itibariyle 17 farklı ilde kurulan Espor Merkezlerinde eğitimlere katılmak için, eğer 15-29 yaş aralığındaysanız ilinizde bulunan Espor Merkezinin bağlı olduğu gençlik merkezine ister bireysel ister takımınızla birlikte giderek hemen kayıt olabilirsiniz.